Bardzo podoba mi się ten artykuł, dlatego postanowiłem go tutaj umieścić - mam nadzieję, że autor nie będzie za to zły :) [pozdrawiam przy okazji]
Jak powstaje logo? YouSchool krok po kroku
YouSchool to nowa inicjatywa na polskim rynku nauki języków obcych za pośrednictwem internetu. Stosowana tu metoda komunikatywna skupia się na potrzebach uczniów, a także na związku między językiem uczonym w klasie, a językiem używanym w sytuacjach życia codziennego. Ważnym elementem całości jest to, że lekcje są prowadzone na żywo za pośrednictwem grupowego videoczatu. W tym wpisie prezentuję krok po kroku proces powstawania logo YouSchool, tzw. case study.
Po otrzymaniu przez klienta wypełnionego briefu, przystąpiliśmy do szkicowania. Wytypowaliśmy kilka najważniejszych cech mogących charakteryzować gotowy projekt. Oprócz tworzenia projektów ściśle związanych z wytycznymi przesłanymi przez klienta, zawsze pozwalamy sobie na puszczenie wodzy fantazji. Oczywiście nie oznacza to zupełnego odejścia od tematu.
Poniżej prezentuję część szkiców powstałych na potrzeby tego projektu logo.
Gdy uznamy już fazę szkiców za zakończoną czas włączyć Illustratora. Niektóre szkice trzeba wskanować, by móc je odtworzyć na komputerze, inne należy opracować od razu za pomocą myszki, czy tabletu. W trakcie tej pracy rodzą się kolejne pomysły. Każde logo powstaje najpierw jako czarno biały projekt. W większości przypadków jeśli logo nie wygląda dobrze w czerni i bieli to znaczy, że nie jest to dobre logo.
Po dopracowaniu czarno białych pomysłów przychodzi czas na użycie koloru. Wybieramy więc kilka najciekawszych projektów i szukamy dla nich odpowiednich barw.
Następnie znowu wybieramy najlepsze naszym zdaniem logo, przygotowujemy prezentację w PDFie i przesyłamy ją klientowi z krótkim opisem każdego projektu. Zwróć uwagę na to, że dopiero od tego momentu klient widzi pierwsze rezultaty naszej pracy. Wszystkie dotychczasowe etapy, szkice, pomysły nie są prezentowane klientowi. Moim zdaniem wręcz nie powinny być prezentowane, ale o tym opowiem innym razem. Przedstawione przez nas projekty logo nawiązują między innymi do kółeczka ukazującego się podczas ładowania danych, przycisku włączania, czy dymka komiksowego („speech bubble”).
Po kilku uwagach i sugestiach klienta, nadchodzi czas na dalsze dopracowanie szczegółów w dwóch wskazanych przez klienta projektach.
Po kolejnych konsultacjach i korektach mamy projekt logo zaakceptowany przez klienta.
Na koniec czas przygotować podstawowe informacje na temat logo, opis kolorów, typografii, pola ochronnego, etc. Do tego paczka plików zawierająca logo w najpotrzebniejszych formatach oraz wielkościach i voila! Praca skończona.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz