Reklama

Zdjęcia do kupienia - Depositphotos

kwietnia 24, 2012

TrendBook2012.

TrendBook2012 zawiera analizę pięciu najważniejszych trendów w 2012 roku. Krążą one, podobnie jak w ubiegłym roku, wokół społeczności oraz nowych technologii. Trendy społecznościowe dotyczą głównie nadmiaru – kampanii i aplikacji, ale także zjawiska nazywanego social TV. Trendy technologiczne poświęcone są natomiast w dużej mierze kwestii nazywanej Human Computer Interaction (HCI) – mowa tu o sterowaniu gestem, dotykiem i o zjawisku Point&Know. Jedne i drugie spaja nadrzędny trend – mobilność. Ogromna ilość urządzeń mobilnych nie mogła pozostać bowiem bez wpływu na nasze funkcjonowanie we współczesnym świecie, korzystanie z tradycyjnych mediów, zdobywanie informacji czy robienie zakupów.
W TrendBooku 2012 znajdziecie więc następujące rozdziały:
  • Zagubieni w tłumie, czyli social media clutter – zjawisko ad blindness w internecie znane jest od dawna. Teraz dochodzimy do momentu, kiedy działalność reklamowa w mediach społecznościowych przestaje być skuteczna. Już dziś 50% kampanii prowadzonych w social media jest niezauważana przez odbiorców.
  • Telefon zamiast pilota, czyli social TV – w skrócie: oglądam telewizję i komentuję na Facebooku. Trend, który obejmuje aktywność na tzw. drugim ekranie (tj. tablet, telefon, laptop, PC etc.) w trakcie oglądania programu telewizyjnego.
  • Aplikacje, aplikacje, aplikacje, czyli app overload - inaczej: nadmiar aplikacji. Od dawna żyjemy w gospodarce nadmiaru – musimy radzić sobie ze zbyt dużą ilością produktów, usług, informacji, a teraz także aplikacji mobilnych. Obecnie w AppStore dostępnych jest ponad 500 000 aplikacji.
  • Powrót do ery piktograficznej, czyli point&know/ point&buywskazuję i wiem. W XXI wieku ten, kto ma informację, ten ma władzę. Do tej pory informacje pozyskiwaliśmy jednak, wpisując hasła i zapytania do wyszukiwarki. Dziś na znaczeniu zyskuje tzw. wyszukiwanie wizualne.
  • Ciało w roli kontrolera, czyli sterowanie dotykiem i gestem – rynek ekranów dotykowych rośnie dziś dziesięć razy szybciej niż rynek ekranów typu display. Oczywiście, ogromną część tego rynku wciąż jeszcze stanowią smartfony i tablety, ale ekrany dotykowe (bądź sterowane wyłącznie gestem) zaczynają być także coraz częściej wykorzystywane w handlu, restauracjach, komunikacji.
Tegoroczne trendy komentują m.in. Jarosław Sobolewski (IAB), Jan Zając (Sotrender.com), Patryk Góralowski (Microsoft Polska).
Tradycyjnie też w tegorocznym TrendBooku znajdziecie suplement – opis dwunastu głównych zjawisk zachodzących w zachowaniach ludzi pod wpływem zmian technologicznych (Koniec starego świata, opracowanie Tadeusz Żórawski, Universal McCann). Nowością jest natomiast podsumowanie tego, co sprawdziło się z prognoz ubiegłorocznych. Komentują Przemek Bukato (Play), Sebastian Krzyk (MasterCard) oraz Paweł Tkaczyk (Midea).
TrendBook2012 dostępny jest za darmo, ale w ramach usługi Pay with a Post/ Pay with a Tweet. Oznacza to, że informacja o pobraniu raportu pojawi się automatycznie na Waszym koncie na Twitterze lub na Facebooku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz